Részlet a novemberi Minerva Vállalkozás rovatából:
A folytatást itt olvashatod majd>>
Mi különbözteti meg a sikeres vállalkozást a sikertelentől?
A profit! – Vágnák rá, sokan. Elvégre a gazdasági vállalkozások azért jönnek létre, hogy minél jobban prosperáljanak, minél több bevételre, haszonra, nyereségre tegyenek szert, mert abból finanszírozzák a további fejlesztéseket és a további hasznot, a cég és a befektetők, tulajdonosok, részvényesek számára. Minél nagyobb/több a profit, annál sikeresebb a vállalkozás.
Ez az elterjedt nézet. Ha egy vállalkozás ingyen ad át valamit az ügyfeleinek, vagy éppen csak megtérülő áron, sokan a kívülállók közül már a tönkremenést vizionálják, és felteszik ezt a kérdést: Akkor miért nem inkább alapítványt csináltál?
Én már jártam így. Nagyon okos, kéretlen tanácsadók felhívták szíves figyelmemet arra, hogy ha nem teperek a profitért, akkor sosem leszek sikeres. Én meg persze elhittem, hiszen akkor még kezdő voltam. Ugyanakkor már akkoriban is motoszkált bennem egy érzés, mely szerint: „És mi lesz akkor a küldetéssel?”, manapság pedig minden elé került már a küldetéstudat, még a profit elé is. A szép ebben az, hogy a küldetés, és más, fontos dolgok profit elé helyezése nem zárja ki a profitot, sőt. A profit kéz a kézben tud járni más, nagyon fontos célokkal.
Teljes mértékben egyetértek a cikkben leírtakkal, az utolsó két mondattal főként. „A szép ebben az, hogy a küldetés, és más, fontos dolgok profit elé helyezése nem zárja ki a profitot, sőt. A profit kéz a kézben tud járni más, nagyon fontos célokkal.”
Véleményem szerint a sikerhez tervezni kell, és elengedhetetlen egy külső, profi, üzleti konzultáns. Ha ez a két dolog adott, sikert nem marad el. Mindazoknak, akik sikeres vállalkozást szeretnének: http://www.milliomos.hu